czwartek, 19 października 2017

Przepis na wegański krem czekoladowy z tofu


Interesując się zdrowym odżywianiem, praktycznie codziennie napotykam zdjęcia wegańskich potraw. Kuchnia roślinna wcale nie musi być nudna, istnieje mnóstwo profili na Instagramie, grup na Facebooku, które obalają mit, że weganie jedzą tylko sałatę. Zainspirowana moją koleżanką Leną, która w prezencie dała mi tofu (bo sama jest weganką) postanowiłam przygotować coś wegańskiego, żeby zobaczyć jak to jest. Na zdjęciu widzicie efekty mojej pracy, jeśli jesteście zainteresowani przepisem, zapraszam do dalszego czytania!


Składniki:
  • tofu naturalne (180g)
  • 60g gorzkiej czekolady
  • 100ml mleka roślinnego
  • 1,5 łyżki kakao
  • coś do posłodzenia (u mnie 3 łyżki syropu klonowego i 3 łyżki miodu, ale uwaga miód nie jest wegański! Możecie go zastąpić stewią albo mniej zdrowym białym cukrem)

Sposób przygotowania:

Tofu rozgnieść widelcem. W rondelku podgrzać mleko, dodać kakao, pokruszoną w kostkę czekoladę i słodziki. Gotować przez chwilę na niewielkim ogniu, aż do połączenia wszystkich składników. Następnie dodać miksturę do tofu i wszystko zblendować. Można udekorować ulubionymi dodatkami ;) Jeśli krem nie jest dla was wystarczająco słodki, dodajcie jeszcze trochę syropu klonowego, to samo z kakaem. Nie trzymajcie się sztywno reguł - w kuchni należy eksperymentować!  



Krótko podsumowując, ten krem czekoladowy wyszedł mi świetnie i na pewno powtórzę go w niedalekiej przyszłości. Co więcej, mam w planach zrobić jeszcze inne wege przepisy! Apetyt rośnie w miarę jedzenia, hehe. Podoba mi się ten styl życia, jednak sama nie mam w planach przejść na dietę wegańską. 


 
Spodobał Ci się post? - Udostępnij go znajomym!

18 komentarzy :

  1. Wow wygląda bardzo apetycznie muszę spróbować!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super! W dodatku uwielbiam wszelkiego rodzaju orzeszki.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda super i pewnie też tak smakuje

    OdpowiedzUsuń
  4. o boże kocham słodycze i przeróżne deserki! :o Ten wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba muszę to smakowicie wyglądające cudeńko zrobić. Jestem ciekawa jakby smakowało ☺

    Mój blog >>> normalbutdidnot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wypróbować.

    Gdzie kupiłasz tofu?

    odpisz mi na blogu : http://nouw.com/hyggelifestyle

    OdpowiedzUsuń
  7. Napewno wypróbuje,bo zostało mi jeszcze tofu w lodówce ! :)
    Zapraszamy do nas :)
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj odkryłam twojego bloga i mam pewne nurtujące mnie pytanie, już od dawna planuję przejście na zdrowszy tryb odżywiania, od pięciu lat trenuję bieganie i pływanie, a teraz zaczęłam interesować się zdrowszym odżywianiem. Dlatego chciałam Cię zapytać co zwykle robisz sobie na śniadanie i obiad? Ja zaczęłam od zmniejszenia ilości swoich posiłków, ale szukam ciekawych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Ostatnio jem śniadania białkowo - tłuszczowe, czyli np. jajecznica, ale może to być również omlet albo owsianka ;) obiady jem w szkole, ale w weekendy gotuję mój ulubiony makaron razowy z pesto i kurczakiem lub indykiem.
      Przydatny link: 5 pomysłów na zdrowe śniadanie - klik

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie, na pewno wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, wygląda przepysznie! ♥

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie. Nigdy nie jadłam czegoś takiego. Może czas spróbować :D
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda smakowicie, tylko trochę te tofu mnie zniechęca;/

    OdpowiedzUsuń
  13. Tofu a wygląda smacznie :-)

    OdpowiedzUsuń