środa, 14 września 2016

5 pomysłów na zdrowe śniadanie.

Śniadanie to zdecydowanie mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Muszę się dobrze najeść, inaczej nie wyobrażam sobie potem iść do szkoły albo na trening. Wiec jeżeli znudziły się wam zwykłe kanapki, a do tego chcecie zdrowo się odżywiać - zapraszam! 

1. Omlet na słodko 

- 2 jajka
- łyżeczka kakao
- łyżeczka miodu/innego słodzika
- 2 łyżki mąki owsianej
- łyżka jogurtu naturalnego
- odrobina oleju kokosowego do smażenia (jeśli nie macie patelni nieprzywierającej)

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą mieszamy (można osobno ubić białka, wtedy omlet będzie bardziej puszysty, ale ja rano nie mam na to czasu) do uzyskania jednolitej konsystencji. Smażymy z obu stron. Podajemy z ulubionymi dodatkami, może to być masło orzechowe, dżem, jogurt naturalny, owoce itd.  





2. Koktajl bananowo - orzechowy

Możecie zrobić jaki koktajl chcecie, ale ja akurat najbardziej lubię ten, dlatego przedstawię wam mój ulubiony przepis.

- banan
- szklanka mleka
- łyżka masła orzechowego
- 2 łyżki otrębów 

Wszystko miksujemy i gotowe! :)

 

3. Omlet na wytrawnie

- 2 jajka
- łyżka mąki
- ulubione warzywa np. papryka, cebulka, pieczarki
- przyprawy: pieprz, sól, oregano 

Warzywa drobno kroimy, podsmażamy chwilę na patelni przyprawiając solą i pieprzem. Dodajemy jajka rozbełtane z mąką, oregano, smażymy wszystko na małym ogniu z obu stron. Przekładamy na talerz, na końcu można jeszcze dodać ulubione dodatki, u mnie sałata, pomidor i garść orzechów. 

4. Smoothie bowl

Blendujemy ulubione owoce w dowolnych proporcjach (u mnie 2 banany + 250g malin), przekładamy do miseczki, dodajemy ulubione dodatki.  


5. Domowe lody

- 2 zamrożone banany (obrać banany, pokroić na mniejsze kawałki, włożyć do woreczka i do zamrażarki na noc) 
- dwie garści mrożonych truskawek
- garść mrożonych owoców leśnych

Wszystko blendujemy na gładką masę (trzeba mieć dobry blender, ja akurat używam Bosch ErgoMixx 600w). Jako źródło dobrych tłuszczy dodałam wiórki kokosowe oraz nasiona chia.

 

Koniecznie dajcie znać, co myślicie o tych przepisach w komentarzach! A może wy macie jakieś sprawdzone sposoby na szybkie i zdrowe śniadania? 

Po więcej inspiracji i zdrowych przepisów zapraszam na mojego IG: https://www.instagram.com/nati.jest.fit/

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz