niedziela, 20 sierpnia 2017

Back to school | 5 pomysłów na luch do szkoły


Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami, dlatego już teraz przygotowałam dla was post z serii "Back to school". Nikt nie chce wracać do szkoły, ale wakacje nie trwają wiecznie i w końcu trzeba będzie przywyknąć do dźwięku porannego budzika. Dzisiaj pokaże wam 5 pomysłów na zdrowe drugie śniadanie do szkoły. Przepisy są proste i nie wymagają dużo czasu, ale i tak robię je dzień wcześniej, bo rano zawsze się spieszę. Jeśli jesteście ciekawi, co tym razem przygotowałam, zapraszam do czytania!

1. Kasza jaglana z indykiem i warzywami (przepis na dwie porcje)
  • woreczek kaszy jaglanej
  • pierś z indyka
  • mix warzyw na patelnię
  • ulubione przyprawy (u mnie bazylia, oregano, curry i do gyrosa) 
  • odrobina oliwy z oliwek
Na początku pokroić mięso w kostkę i przygotować marynatę: łyżka oliwy z oliwek + przyprawy. Indyka dobrze wymieszać z przyprawami, zostawić w marynacie przez co najmniej pół godziny. Następnie usmażyć na patelni z niewielką ilością tłuszczu. Ugotować kaszę jaglaną zgodnie z instrukcją na opakowaniu, a warzywa podsmażyć na patelni lub ugotować na parze. Gdy wszystko będzie gotowe, połączyć składniki na jednej patelni, dobrze wymieszać kaszę z warzywami i indykiem, można jeszcze dodać sól, pieprz i bazylię do smaku. 


2. Czekoladowe ciasteczka z kokosem
  • szklanka płatków owsianych
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • łyżka miodu
  • łyżka syropu klonowego
  • jajko
  • łyżka kakao  
Płatki owsiane zmielić na mąkę, następnie dodać jajko i wszystkie pozostałe składniki. Dobrze wymieszać do uzyskania jednolitej masy. Następnie uformować niewielkie ciasteczka. Piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia przez 20-25 minut w temperaturze 170 stopni.


3. Najlepsze kanapki
  • 2 kromki chleba
  • masło
  • ser, szynka
  • sałata, ogórek, rzodkiewka i inne ulubione warzywa
  • kabanosy
Przepis każdy z was na pewno zna ;p Kanapki nie muszą być nudne, wystarczy pokombinować z dodatkami. Surowe warzywa, których powinniśmy jeść dość dużo, świetnie się tutaj sprawdzą. Ja również bardzo lubię kabanosy, warto włożyć je do śniadaniówki razem z kanapką!



4. Sałatka z makaronem tagliatelle i kurczakiem w sosie jogurtowo - ziołowym (przepis na 2 porcje)
  • 150g makaronu tagliatelle 
  • pierś z kurczaka
  • pomidorki koktajlowe
  • mrożone brokuły (wystarczy kilka różyczek)
  • 80ml jogurtu naturalnego
  • przyprawy: bazylia, oregano, majeranek, zioła prowansalskie 
  • łyżka oliwy z oliwek
  • świeża pietruszka
  • pieprz, sól i czosnek do smaku
Makaron ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu, kurczaka pokroić w kostkę, wymieszać z oliwą z oliwek i ziołami. Odstawić na chwilę do lodówki. W tym czasie pokroić pomidorki, ugotować brokuły. Zamarynowane mięso podsmażyć na patelni, gdy będzie już gotowe, dodać jogurt naturalny. Przyprawić do smaku, cały czas dokładnie mieszając. Można dodać trochę wody, jeśli sos będzie zbyt gęsty. Na koniec połączyć wszystkie składniki i udekorować natką pietruszki. 
 


5. Koktajl owocowy
  • ulubione owoce
  • szklanka mleka lub jogurt naturalny
  • 2 łyżki otrębów owsianych
  • łyżeczka miodu
Dokładnie umyć ulubione owoce, wrzucić do blendera z pozostałymi składnikami, zblendować i gotowe. Od kiedy kupiłam sobie nowy blender kielichowy (pisałam o nim w ulubieńcach - KLIK), bardzo często robię koktajle do szkoły. Do tego zazwyczaj zabieram jeszcze jakiś batonik i mam pewność, że nie będę głodna ;)



Back to school / haul przypory szkolne - KLIK
Back to school / moje sposoby na naukę - KLIK

Mam nadzieję, że moje propozycje wam się spodobają. Chciałam, aby były oryginalne, śniadanie nie zawsze musi być nudne! Na moim blogu jest podobny post, który opublikowałam rok temu, oczywiście przepisy są nadal aktualne :D - 8 pomysłow na zdrowe drugie śniadanie do szkoły / pracy - KLIK więc myślę, że z tylu propozycji na pewno znajdziecie coś dla siebie. W komentarzach napiszcie mi, co wy zabieracie ze sobą do szkoły? Chętnie poczytam wasze propozycje ;) Trzymajcie się i do zobaczenia w kolejnym wpisie!

Spodobał Ci się post? - Udostępnij go znajomym!

32 komentarze :

  1. Kasza jaglana z warzywami zapowiada się pysznie, chyba już wiem co w tym tygodniu będę miała na śniadanie w pracy ;)
    Przepis na ciasteczka też zapamiętam, bo bardzo lubię piec takie pyszności!
    MOJA STRONA

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uwielbiam kabanosy jako przekąskę. Najczęściej biorę kanapki i pokrojone owoce np. banan, jabłko. Czasami mam też Danio czy coś podobnego w tubce.

    http://zuzmot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie zapowiada się przepis na sałatkę. Chętnie wypróbuję go na uczelni. :)
    Pozdrawiam, Asia z Rodzinka Biega ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły na lunch, ja bym najchętniej wybrała sałatkę z makaronem, ale wszystko wygląda apetycznie :)

    http://mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne rzeczy, na 100% je wykorzystam :) wygladaja smakowicie

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne przepisy,u mnie praktycznie to samo do szkoły codziennie,jeszcze bardzo często zabieram owsianke z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny pomysł i na pewno wykorzystam w roku akademickim, bo gdy siedzę czasami nawet 10h na uczelni to mam dosyć zwykłych kanapek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne pomysły! a czekoladowe ciasteczka chtni bym zjadła :D
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się fajna seria postów :) Jedzonko wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, a właśnie miałam rozejrzeć się za jakimiś przepisami na dania, które będę mogła zabrać na uczelnię. Twoje propozycje wydają się być warte uwagi i do tego bardzo apetycznie wyglądają. Z chęcią sprawdzę także propozycję zdrowych śniadań.
    Pozdrawiam serdecznie!


    PRZEPIS NA SUKCES W SZKOLE

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny post, nigdy nie wiem co zabrać ze sobą do szkoły jeść haha:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow ! Super, że tak zdrowo się odżywiasz ! Aktualnie mnóstwo młodych ludzi ma z tym problem, wolą chipsy z colą :( BRAWO TY ! :) Kradnę przepis na kaszę jaglaną z indykiem i czekoladowe ciasteczka :) Koniecznie obserwuję i liczę na więcej takich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Warzywa na patelnię i kasza nieraz mnie uratowały gdy nie miałam pomysłu na lunchbox :D Co do kanapek to masz rację. Wystarczy kilka dodatków najlepiej w postaci świeżych warzyw i ma się ochotę je zjeść.

    OdpowiedzUsuń
  14. Te ciasteczka wyglądają przepysznie, narobiłaś mi smaka
    <Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne przepisy na pewno skorzystam. Zapraszam do mnie <3 Obserwujemy? Ja już cię obserwuję :D Daj znać u mnie :)
    http://paznookciowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wymieniam się, zależy mi na prawdziwych czytelnikach, ale bardzo dziękuję ;)

      Usuń
  16. Makaron w każdej postaci to mój ulubieniec od zawsze :) Kanapki zdecydowanie mi sie znudziły :)

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam! Nie mogę doczekać się aż zrobię te pyszne ciasteczka czekoladowe <3
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♡ MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE ♡
    ♡ MÓJ BLOG ♡

    OdpowiedzUsuń
  18. They all look good! :)


    Saw your blog and thought if you would like to follow each other? Follow me and I'll follow back asap. Let me know what you think. I'd love to hear something from you! :)
    www.cielofernando.com
    FACEBOOK | INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne pomysły, na pewno jakiś wykorzystam :))
    Pozdrawiam https://white-lady990.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne pomysły! U mnie to zawsze była zwykła kanapka i po jakimś czasie miałam jej dość 😊 Na pewno coś wypróbuję 👌 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja ze sobą zabieram dosłownie wszystko! Przez pożywne i kolorowe kanapki do faszerowanych papryk. Sama planuje taki post dodać w przyszłości :)
    https://wiktoria-komisarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Najbardziej spodobał mi się koktajl owocowy, bo nie przepadam niestety za sałatkami :)
    Ciasteczka z kokardką skojarzyły mi się ze świętami haha

    obserwuję i zapraszam do siebie ♥
    www.fattiechips.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne pomysły! A na dodatek proste do przygotowania i z produktów, które większość z nas ma w domu albo są łatwo dostępne :) Z pewnością wypróbuję wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkie propozycje zapisuję na mojej liście. Niedługo wracam do pracy po urlopie macierzyńskim, więc na pewno mi się przydadzą. Zamówiłam sobie w sklepie One Day More https://onedaymore.pl/sklep/migdaly-w-bialej-czekoladzie-z-karmelem-zestaw/ takie przekąski idealne do pogryzania. Migdały z karmelem są przepyszne, ale lubię też kulki zbożowe z pomidorami i ziołami.

    OdpowiedzUsuń